zef_logo.png
Ë
Tuomas Haapsaari Tuomas Haapsaari • lokakuuta 27, 2015

[Video] ZEF & Sani Leino - digitalisaatio mullistaa myyntityön


Maailma muuttuu myynnin ja ostamisen näkökulmasta hurjaa vauhtia. Sani Leino Thinglinkiltä kävi keskustelemassa ZEFin toimistolla myynnin muuttuvasta kentästä omien kokemustensa kautta.

Sanin mukaan hänen omassa myyntityössään on tapahtunut dramaattinen muutos viime vuosien aikana. Suuntaus on ollut ”from push to pull”.

 

"Ennen puhuttiin myyntiprosesseista. Nykyään puhutaan ostoprosessista ja siitä, miten asiakas ostaa."

Maailma on mennyt siihen, että asiakas on ottanut vallan ostamisessa ja myynti mukautuu siihen. Murros on seurausta digitalisaatiosta. Yritykset eivät enää osta yhden henkilön toimesta, vaan ostaminen tapahtuu tiimin kesken. Tämän lisäksi ostaja tekee esikarsinnan digitaalisesti. Sama tieto, minkä myyjä on aiemmin kertonut ensimmäisessä myyntitapaamisessa, löytyy nyt nettisivuilta. Myyntiorganisaation vastuulle jää arvon tuottaminen myyntitapaamisessa. Kasvotusten tehtävä myyntityö ei siis tule katoamaan mihinkään - tekeminen vain hieman muuttuu.

Tänä päivänä kaikkien yritysten kannattaisi olla netissä, koska asiakkaat ovat siellä. Kuitenkaan sosiaaliseen mediaan ja nettiin ei kannata suin päin mennä. Sani toteaakin, että mikäli asiakaanne eivät ole Twitterissä, niin ei siellä yksin kannata olla. Mikäli perinteiset menetelmät vielä toimivat, niin ei niitä kannata pois jättää.

Kuitenkin digin rooli tarjoaa jatkuvan kanavan relevantin informaation välitttämiseen. Mikäli et itse luo yrityskuvaanne nettiin, niin joku muu tekee sen puolestanne.

Joka vuosi olen joutunut enemmän ja enemmän altistumaan omille opeilleni. Olen lähtenyt itse siitä, että olen miettinyt, mitä arvoa me tuotamme parhaiten asiakkaillemme. Olen ymmärtänyt, että meillä on työkalu, jolla on helpoin tuottaa interaktiivista sisältöä. Olen alkanut sitten tuottaa interaktiivista sisältöä itse ja näyttänyt muille, kuinka sitä tehdään. Näin olen saanut oivallutettua ja innostettua muitakin tekemään samoin.

Kun aloitat sisältömarkkinoinnin, niin ensimmäinen kysymys lienee, kuinka saat viestisi leviämään sosiaalisessa mediassa? Kuinka tavoitat potentiaaliset asiakkaasi? Lataa ilmainen opas viraali-ilmiön luomiseen!

Viraali-opas

 




Ota yhteyttä

Palvelemme kaikissa kyselyihin liittyvissä asiakastarpeissa. Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun välittömästi yhteyttä.