zef_logo.png
Ë
Tuomas Haapsaari Tuomas Haapsaari • huhtikuuta 15, 2016

Haastattelussa Sani Leino - Mitä on Social Selling?


Sani Leino ja Tuomas Haapsaari - Social Selling

Thinglinkin myyntijohtaja ja Speakersforumin Top 100 puhujalistattu Sani Leino vieraili ZEFin Espoon toimistolla kertomassa mitä on Social Selling ja miten tämä hyödyttää nykyaikaista myyntityötä.

 

Mitä Social Selling tarkoittaa?


Sani tiivistää Social Selling käsitteen kolmeen sanaan: suhde ennen sopimusta. Käsitteen taustat ovat kaupanteon osapuolien samankaltaisuudessa ja siinä, miten suuri vaikutus samankaltaisuudella on myyntitilanteeseen. Social Selling edellyttää asiakastarpeen todellisen ymmärtämisen ja ostoprosessin palvelemisen nostamista etusijalle oman myyntiprosessin yläpuolelle. Kunkin Social Selling tyyliin vaikuttaa paljon oma tausta ja se onko tottunut toimimaan enemmän sosiaalisen median eri kanavissa vaiko erilaisissa tapahtumissa paikan päällä.

Yhä harvemmassa organisaatiossa tehdään tänä päivänä ostopäätöksiä pelkästään yhden päättäjän toimesta. Ostovallankumous kirjassa kerrotaan päättäjiä olevan nykyään keskimäärin 5,4. Social Selling toimiikin hyvin eräänlaisena ennakkomyyntityönä ja luottamuksen rakennusaineena lukuisalle päättäjäjoukolle.

Kun luottamus on rakentunut useiden eri kanavien kautta käydyillä ajatustenvaihdoilla, on huomattavasti luontevampaa aloittaa kaupanteko.

Katso ja kuuntele Sanin ajatuksia aiheesta tästä:



 

Lataa tästä vielä opas, joka kertoo kuinka tuplaat myyntisi tapaamista edeltävän profilointikyselyn avulla:

Tuplaa myyntisi tapaamista edeltävällä profilointikyselyllä

 




Ota yhteyttä

Palvelemme kaikissa kyselyihin liittyvissä asiakastarpeissa. Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun välittömästi yhteyttä.