zef_logo.png
Ë

Hajauta ja hallitse

Tuomas Haapsaari • lokakuuta 24, 2015

Motivoitunut ja innostunut henkilöstö on parasta, mitä yrittäjä voi toivoa. Ihmiset säteilevät positiivista energiaa ympärilleen, rohkaisevat toinen toistaan ja tekevät töitä ylärekisterissään. Usein tämän seurauksena asiakkaat ovat tyytyväisiä ja yritys menestyy. Vastuun ja vallan hajauttaminen on erinomainen keino innostaa ja motivoida työntekijöitä erinomaisiin tuloksiin.

Lue lisää

Kukaan ei toivo saavansa reklamaatioita. Jokainen asiakkaitaan arvostava yrittäjä haluaisi palvella jokaisen asiakkaansa parhaalla mahdollisella tavalla. Kuitenkin aina joskus sattuu jotain odottamatonta ja näistäkin tilainteista tulisi selvitä. Lisäksi sanotaan, että reklamaatio on paras mahdollisuus tehdä lisämyyntiä ja voittaa reklamoivasta asiakkaasta sitoutunut sanansaattaja. Lue 8 konkreettista vinkkiämme reklamaatioiden voittamiseen.

Lue lisää

Me ihmiset tykästymme toisissamme samankaltaisuuksiin. Etsimme toisistamme tuttuja piirteitä, joihin meidän on helppo samaistua. Rekrytoimme ihmisiä, jotka jollain tapaa istuvat jengiin samanhenkisyytensä vuoksi

Lue lisää

Johdatko joukkuetta, joka omaehtoisesti kehittää jatkuvasti itseään? Tiimin johtajana on turvallinen olo kun tiedät, että joukkueesi koostuu alan huipuista, jotka opiskelevat itsenäisesti kaikki uusimmat opit. Lue vinkkimme, kuinka jalkautat oppimisen osaksi yrityskulttuurianne!

Lue lisää

Tiedätkö mikä on tärkein johtamistaito, jonka voit koskaan oppia? Se ei liity strategioihin, tavoitteisiin tai tuottavuuteen. Kyse ei ole edes sitouttamisesta tai sisäisen motivaation synnyttämisestä toiseen ihmiseen. Nämä asiat kylläkin seuraavat tämän taidon viljelemisen myötä. Kyse on arvostuksesta ja sen osoittamisesta toiselle ihmiselle.

Lue lisää

Kokosimme 10 käytännön vinkkiä, joiden avulla teet jatkuvasta oppimisesta menestyksen työkalun. ”Ihminen ei muutu mihinkään muuten kuin sen perusteella, ketä ihmisiä tapaa tai mitä kirjoja lukee. ” - Og Mandino

Lue lisää

Oletko tullut ajatelleeksi, että ihmisten erilaisuus näkyy myös palautekyselyihin vastatessa? Vaikka kaksi ihmistä vastaisi tismalleen samalla lailla kyselyyn, niin vastaukset eivät välttämättä kuvasta samaa mielipidettä. Miksi? Lue.

Lue lisää

Kehumisen voima on valtava. Jokainen ihminen tarvitsee osakseen arvostusta ja huomiota. Kehuminen on erittäin tärkeää ja voimaannuttavaa. Hyvä kehu on yksityiskohtainen ja tarkka. Se tulee suoraan sydämestä.

Lue lisää

Oletko tullut ajatelleeksi kuinka suuri osa asiakkaistasi on tullut suosittelun kautta? Suosittelun kautta tulleelle kontaktille on tutkitusti 16-kertaa helpompi tehdä kauppa. Lue viisi vinkkiämme, joilla moninkertaistat suosittelujen määrän.

Lue lisää

Jokaisella ihmisellä on kuulluksi tulemisen tarve. Tarve on sisäinen ja johtaa arvostuksen kokemisen tunteeseen. Arvostuksen kokemisen tunne on pysyvä sisäinen muutos ihmisessä. Mikäli ihminen ei tule kuulluksi, hän kokee olevansa merkityksetön. Hyvä johtaja kysyy ja kuuntelee ymmärtääkseen, huono johtaja vastatakseen.

Lue lisää

Yrityskulttuurin lähtökohta on rekrytointi. Kulttuuri syntyy työntekijöistä, joten työntekjät kannattaa valita huolella. Hyvällä yrityksellä on yhteinen määränpää, jaettu arvomaailma ja vastuulliset työntekijät, joilla on hyvät tiimitaidot.

Lue lisää

Parhaissa yrityskulttuureissa jokainen työntekijä huomoidaan ainutlaatuisena yksilönä.

Lue lisää

Epäonnistuminen on kaunista. Luodaksesi luottamuksen ilmapiirin työyhteisöösi, pyri johtajana olemaan aina se huoneen vähiten välkyn oloisin henkilö.

Lue lisää

Positiivinen palaute kuuluu ensisijaisesti työn tehneelle. Negatiivisen palautteen taas tulisi mennä suoraan johtajalle, joka ottaa asiasta vastuun.

Lue lisää

Kuinka keräät asiakaspalautetta liiketoimintasi kehityksen tueksi? Lataa ilmainen asiakaspalauteopas ja valmiit mallit palautteitasi varten.

Lue lisää

Olet varmasti joskus vastannut perinteiseen raksi ruutuun -kyselyyn. Mitä tunteitä mielessäsi herää, kun näet tällaisen kyselyn?

Lue lisää

Mitä on innostuneisuus ja miksi sen kehittäminen on yksi yrityksesi tärkeimmistä menestystekijöistä? Lue vinkit ja lataa ilmainen opas innostuneisuuden mittaamiseen!

Lue lisää

Haluan, että ihmiset tuntevat heti alusta asti mahdollisuutensa onnistua, voivat onnistua jokaisena päivänä, viikkona ja kuukautena kohti kokonaistavoitetta.

Lue lisää

Järjestimme yhdessä Great Place to Workin ja Oulun kauppakamarin kanssa aamiaistilaisuuden, jossa puhuttiin hyvän työpaikan rakentamisesta. Lue täältä tiivistetysti GPTW:n vinkit hyvään työpaikkaan ja katso video Jaakon esityksestä!

Lue lisää

Henkilöstökysely, johon työntekijät vastaavat omilla nimillään takaa, että kyselyn kohteena ja hyötyjänä on jokainen työyhteisöön kuuluva yksilö. Onnistuneen henkilökyselyn tarjoama peilikuva ei kerro esimerkiksi sitä, kuinka työntekijät ovat onnistuneet – eikä tarkoituksena ole hakea syyllisiä, vaan yksinkertaisesti peilataan omaa tekemistä, jotta sen kehittäminen olisi mahdollista.

Lue lisää