zef_logo.png
Ë

Oman mielialan tärkein mittari olet tietenkin sinä itse, mutta kuinka usein muistat kysyä itseltäsi "mikä fiilis minulla on tänään"?

Lue lisää

Googlen tutkimuksen mukaan avainsanoja loistavaan tiimiin ovat luottamus, rakenne ja selkeys, tarkoitus, vaikuttavuus sekä psykologinen turvallisuus.

Lue lisää

Kannustava mittaaminen hyödyntää henkilöstöä, ja sen seurauksena asiakkaita parhaiten.

Lue lisää

Meidät palkittiin Euroopan 4. parhaaksi työpaikaksi Pariisissa reilu viikko sitten.

Lue lisää

Saimme vieraaksemme Tampereen yliopiston puheviestinnän professorin Pekka Isotaluksen. Kysyimme häneltä millaisia vuorovaikutustaitoja jokainen johtaja tarvitsee?

Lue lisää

Suomalaiset organisaatiot mittaavat paljon eri asioita, esimerkiksi toteuttamalla henkilöstökyselyjä. Kyselystä saatavia tietoja hyödynnetään kuitenkin liian harvoin. Miksi näin?

Lue lisää

Saimme vieraaksemme Vimman Managing Director Sini Vikkulan. Sini on kokenut johtamisen, vuorovaikutuksen ja valmennuksen asiantuntija.

Lue lisää

Millaisia haasteita ja mahdollisuuksia nopeasti muuttuva maailma tuo esimiestyöhön.

Lue lisää

Minulle herää kysymys, osallistetaanko henkilöstöä tarpeeksi kulttuurin rakentamisessa vai tehdäänkö yrityskulttuuria koskevat päätökset suljettujen ovien takana?

Lue lisää

Järjestimme viime marraskuussa HR-ammattilaisille suunnatun ZEF Talk -tapahtuman, jonka toisena puhujana oli Deloitten Human Capital Director Eva Tuominen.

Lue lisää

Nopeasti digitalisoituva työelämä oli aiheenamme marraskuussa järjestetyssä ZEF Talk -tapahtumassa, jonka ensimmäisenä puhujana oli ManpowerGroupin HR Director Eira Pohjanvaara.

Lue lisää

Tällä kerralla saimme vieraaksemme yhden Offerillan perustajista Risto Juntusen. Kysyimme häneltä kuinka haasteet ja vaikeat ajat vaikuttavat johtajan eri tehtäviin.

Lue lisää

Saimme vieraaksemme Milestonen toimitusjohtajan Elina Aaltolainen-Harjuojan, ja kysyimme häneltä mitä työntekijäkokemus hänelle tarkoittaa.

Lue lisää

On hyvin luonnollista tehdä olettamuksia kyselyn tuloksista ennen kuin kysely on edes lähtenyt eteenpäin henkilöstölle vastattavaksi, mutta jotkut olettamuksiin perustuvat päätökset voivat heikentää kyselyn laatua.

Lue lisää

Voiko menestyvän yrityksen keskiössä olla työntekijä asiakkaan sijasta? Maailmassa, jossa olemme aina kuulleet asiakkaan olevan ykkönen.

Lue lisää

Työn imusta ja sitoutumisesta puhutaan paljon. Mutta miksi – mitä hyötyä sitouttamisesta on? Ja mistä tämä psykologinen sopimus muodostuu?

Lue lisää

On maanantaiaamu ja koko työporukkamme istuu pitkän pöydän ääressä aamupalaverissa. Käymme läpi edellistä viikkoa ja esimieheni kertoo muille onnistumisestani eräässä tärkeässä projektissa. Hän kehuu ja ylistää ja lopuksi koko porukka antaa minulle aplodit. Kasvan ainakin kaksi metriä pituutta ja loppupäivän olen erityisen motivoitunut ja innoissani työstäni.

Lue lisää

Innostuneet työntekijät ovat yrityksen paras käyntikortti. Satsaa ihmisiin, koska ne ovat tärkein voimavarasi.

Lue lisää

Mitä on innostuneisuus ja miksi sen kehittäminen on yksi yrityksesi tärkeimmistä menestystekijöistä? Lue vinkit ja lataa ilmainen opas innostuneisuuden mittaamiseen!

Lue lisää

Henkilöstökysely, johon työntekijät vastaavat omilla nimillään takaa, että kyselyn kohteena ja hyötyjänä on jokainen työyhteisöön kuuluva yksilö. Onnistuneen henkilökyselyn tarjoama peilikuva ei kerro esimerkiksi sitä, kuinka työntekijät ovat onnistuneet – eikä tarkoituksena ole hakea syyllisiä, vaan yksinkertaisesti peilataan omaa tekemistä, jotta sen kehittäminen olisi mahdollista.

Lue lisää