zef_logo.png
Ë
ZEF ZEF • heinäkuuta 9, 2013

ZEFin Kesäkuulumisia - Pari ajatusta toimintaan kehoittamisesta


Kesän ollessa kuumimmillaan astutaan ZEF blogissa haastajan saappaisiin. Tulemme julkaisemaan blogissamme kesän aikana muutaman ajatushaasteen, joita voit miettiä vaikkapa sitten kalastaessa…

Miksi Sinulla on nettisivut?

Hyvin usein vierailu suomalaisten yritysten nettisivuilla herättää ajatuksia, jotka kysyvät: kenelle sivu on tehty, mitä sivun halutaan saavan aikaan ja miksi kukaan palaisi näille sivuille uudestaan. Tämän ongelman voi poistaa kun miettii oman yrityksen vahvuuksia perinteisessä, kaupankäynnissä netin ulkopuolella ja siirtää nuo hyväksi todetut käytännöt verkkoon – teknologiaa löytyy kyllä!

Seuraavassa muutama kysymys toimintakehotteisiin liittyen, joita pohtimalla voit laittaa nettisivusi pienimuotoiseen stressitestiin…

Millaisia toimintakehotteita sivuillasi on?

Lähes 100% kohtaamistani yrityksistä, yhdistyksistä, liitoista, siis ihmisistä osaa vastata selkeästi kun heiltä kysytään: mitä sinä myyt?

Kaikki yritykset myyvät jotakin ja usealle myös nettisivujen tarkoitus on tukea myyntiä.

Pahimmassa tapauksessa kuitenkin nettisivuilla ei ole minkäänlaisia toimintakehotteita, jotka edesauttaisivat myynnin tapahtumista. Tällöin asiakas jää oman onnensa nojaan ja myyjä menettää kontrollin potentiaalisesta ostajasta.

Huolehdi siis, että sivuillasi on toimintakehotteita, jotka tuovat asiakkaan lähemmäksi ostamista.

Käytännössä toimintakehotteet ovat yksinkertaisia. Jos tiedät, että fyysinen tapaaminen johtaa lähes aina kauppaan, kannattanee sinun kehottaa asiakasta jättämään yhteydenottopyyntö. Jos taas yrityksessäsi on käynnissä kampanja on sen esiin tuominen luontevaa myös netissä. Sinun tarvitsee siis vain miettiä mitä haluat saada aikaan ja toteuttaa se.

Ilman toimintakehotteita sivusi tarkoitus lienee määrittelemättä…jättäisitkö sinä potentiaalisen asiakkaan vaille huomiota kivijalkakaupassa?

Yllä oleva on toki vain pintaraapaisu toimintakehotteiden käyttämisestä. Toimintakehotteita voi olla kaikkialla, siis bannereissa, uutiskirjeissä, blogeissa ja paljon muuallakin, jolloin myös johdonmukaisuus ja selkeys ovat tärkeitä asioita.

Käytä tänä kesänä siis hetki aikaa pohdintaan ja mieti onko sivuillasi kaikki ne toimintakehotteet, jotka maksimoivat tavoitteesi saavuttamisen.




Ota yhteyttä

Palvelemme kaikissa kyselyihin liittyvissä asiakastarpeissa. Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun välittömästi yhteyttä.