zef_logo.png
Ë
Toni Martikainen Toni Martikainen • syyskuuta 21, 2016

Haastattelussa Mika D. Rubanovitsch - Miten myynnistä saadaan inhimillisempää?


sami_ruba_myyrakoulu_blog.jpg

Saimme vieraaksemme Johtajatiimin toimitusjohtajan Mika D. Rubanovitschin, jonka uusi Papu ja Kaija Myyräkoulussa -kirja julkaistiin viime viikolla. Papu ja Kaija Myyräkoulussa on kiehtova aikuisten ja lasten satukirja, jonka avulla vanhemmat voivat käydä heille arkista myyntityötä läpi omien lastensa kanssa. Myös myynnin ammattilainen saa kirjasta uusia näkemyksiä, vaikkakin kirja toimii parhaiten yhdessä lasten kanssa luettuna. Suosittujen myyntikirjojen lisäksi Mika D. Rubanovitsch on kehittänyt Suomen suurimpien ja tunnetuimpien yrityksien myyntiprosesseja.

Mistä idea kirjan tekemiseen sai alkunsa?
Digitalisuuden myötä olemme usein
 unohtaneet, että kaupanteossa on loppujen lopuksi kyse ihmisten välisestä toiminnasta. Etenkin Bryan Kramerin There is No B2B or B2C: It's Human to Human: #H2H -kirja herätti minut miettimään konkreettista keinoa saada inhimillisyyttä digitaalisuuden rinnalle. Tästä sitten syntyi idea tehdä myyntikirja, joka olisi lastenkirjaformaatissa. Tämän lisäksi juhlimme yrityksemme 80-vuotispäivää, jonka takia kirjassa käydään läpi myös myynnin historiaa.

Tuplaa myyntisi tapaamista edeltävällä profilointikyselyllä

Tulisiko nuorille ja lapsille sitten opettaa myyntiä?
Se miten ja kuinka paljon myyntiä tulisi opettaa lapsille on täysin oma keskustelu, mutta tämä kirja toivottavasti madaltaa kynnystä puhua lapsien ja nuorten kanssa myynnistä. Etenkin kun kirjaa luetaan lasten kanssa yhdessä, pääsee aikuinen keskustelemaan ja selittämään lapselle aikuisten käyttämiä termejä. Samalla lapsi ymmärtää paremmin mitä vanhemmat tekevät työkseen.

Testaa mikä Ruban kirjan hahmoista olet!  

Katso koko haastatteluvideo tästä:

 




Ota yhteyttä

Palvelemme kaikissa kyselyihin liittyvissä asiakastarpeissa. Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun välittömästi yhteyttä.