zef_logo.png
Ë
Maaria Apajalahti Maaria Apajalahti • heinäkuuta 22, 2016

Miksi pitkä suhde kannattaa?


Miksi pitkä suhde kannattaa?

Perhosia vatsassa ja kihelmöivää uutuudenviehätystä. Onko mitään jännittävämpää kuin uusi, tuore suhde? Alkuhuuman tunteeseen jää helposti koukkuun. Puhun totta kai uusasiakashankinnasta.


Uusien asiakkaiden hankkiminen on huumaavaa. Asiakas ihastuu yritykseesi ja sen henkilöihin ja leijailette yhdessä seitsemännessä taivaassa. Alkuhuuman pauloissa haluaa antaa itsestään mahdollisimman ruusuisen kuvan, luvataan hieman enemmän kuin mitä ollaan todellisuudessa kykeneviä toimittamaan. Tämä on kaikki ymmärrettävää, mutta olisiko kuitenkin parasta saada tuo alkuhuuma kehittymään pitkäksi, sitoutuneeksi loppuelämän kestäväksi suhteeksi?


Kasvuyritysten ja valovoimaisten start-upien maailmassa nykyisten asiakkuuksien vaaliminen usein unohtuu. Moni yritys sortuu samaan ongelmaan, kiihkeään uusasiakashankintaan. Amy Gallo (Harvard Business Review) kertoo, että uuden asiakkaan hankkiminen on 5-25 kertaa kalliimpaa kuin nykyisen asiakkaan pitäminen asiakkaana. Tämä on loogista, sillä nykyisen asiakkaan pitäminen tyytyväisenä on edullisempaa kuin uuden hankkiminen. Helpompaa se ei välttämättä ole.


Miten sitten pitää huolta siitä, että nykyiset asiakkuutesi pysyvät ja rakentavat yrityksesi todellisen selkärangan?


Yllätä asiakkaasi positiivisesti
Anna nykyisille asiakkaillesi etuja ja tarjouksia, osoita heille että he hyötyvät asiakkuudestaan jatkuvasti.


Paranna yritystäsi ja sen palvelua asiakkaiden palautteen perusteella
Älä kerää asiakaspalautetta huvin vuoksi, vaan kasvata liikevaihtoasi palautteen avulla. Osoita asiakkaillesi, että he ovat saaneet muutoksen aikaan.


Tunne asiakkaasi
Tiedätkö todella, ketä asiakkaasi ovat? Mitä he haluavat yritykseltäsi? Nykyisten asiakkaittesi tunteminen on ensiarvoisen tärkeää yrityksesi kasvamisen kannalta.


Loistava palvelu
Ihmiset raportoivat huonosta palvelusta 50% todennäköisemmin kuin hyvästä palvelusta. Sosiaalisen median aikakaudella sinulla ei ole varaa huonolle asiakaskokemukselle. Panosta laatuun.


Myy nykyisille asiakkaillesi lisää
Oletko selvittänyt mikä mahdollisuus sinulla on lisämyynnille nykyisten asiakkaittesi kohdalla?


Uusasiakashankinta on tärkeää eikä sitä sovi tietenkään unohtaa. Jokaisen yrityksen tulee saada uusia asiakkuuksia, jotta liikevaihto ja yritys kasvavat toivotulla tasolla. Uusasiakashankinta ei kuitenkaan saa olla yrityksesi ainoa fokus, etenkään silloin kun se tapahtuu nykyisten asiakkaittesi kustannuksella. Kun nykyiset asiakkaasi pysyvät uskollisena brändillesi, saat ilmaista markkinointia jatkuvasti heidän avullaan.


Alkuhuuma ei koskaan kestä ikuisesti, mutta investointi pitkäkestoiseen suhteeseen kannattaa aina.

Tuplaa myyntisi tapaamista edeltävällä profilointikyselyllä




Ota yhteyttä

Palvelemme kaikissa kyselyihin liittyvissä asiakastarpeissa. Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun välittömästi yhteyttä.