zef_logo.png
Ë
Tuomas Haapsaari Tuomas Haapsaari • tammikuuta 29, 2016

Kuinka keräät laadukkaita liidejä


Kuinka tuotat laadukkaita liidejä

Myynti ja markkinointi ovat usein osa samaa tiimiä, ja hyvä niin. Todellisuudessa tiimit ovat kuitenkin vielä hyvin erillään toisistaan. Kun otetaan huomioon viime vuosina tapahtunut ostokäyttäytymisen muutos, niin markkinoinnin ja myynnin yhteenliittämiselle on syntynyt entistäkin suurempi tarve.

Aiemmin mietittiin puhtaasti myyntiprosesseja. Nykyään on tärkeää miettiä asiakkaan ostoprosesseja ja rakentaa älykkäitä myyntiputkia niiden mukaisesti. Nämä putket rakennetaan myynnin ja markkinoinnin saumattomalla yhteispelillä.

Markkinointi vastaa tässä putkessa lämpimien liidien tuottamisesta myynnille. Myynti sen sijaan vastaa digitaalista jalanjälkeä hyödyntäen kauppojen saattamisesta maaliin. Onnistumisen kannalta on tärkeää, että markkinointi pystyy tuottamaan myyjille aidosti esilämmitettyjä liidejä. Mikäli liidien taso jää huonoksi, niin käy helposti niin, että hyvätkin liidit jää hoitamatta.

 

Mikä tekee liidistä hyvän?

Hyvä liidi on sellainen, joka on ensinnäkin tunnistettu. Liidistä olisi hyvä tietää nimi, organisaatio, yhteystiedot sekä päätäntävalta, ostohalukkuus ja käytettävissä oleva budjetti. Lisäksi kiinnostuksen kohteet, suurimmat haasteet ja tarpeet olisi hyvä tietää.

Tämä on aikamoinen määrä tietoa ja tulee helposti tunne siitä, että eihän tuollaisia tietoja saa järkevästi kerättyä.

 

Kuinka kvalifoitujen liidien tuottamisesta tehdään helppoa?


Muurametalot toteutti talovalitsimen, joka toimii samalla liidigeneraattorina. Talovalitsimen avulla kävijä voi etsiä helposti omaan tarpeeseen sopivaa talomallia. Käyttäjä kertoo omasta tarpeestaan vastaamalla kuuteen kysymykseen. Vastausten perusteella talovalitsin antaa käyttäjän tarpeeseen sopivimmat talomallit.

Muurametalot_talovalitsin.png

Viimeinen kysymys on vielä yhteystiedot, jotka jättämällä saa tilattua itselleen Muurametalon luoman e-talokirjan ja Valmiskoti-pikavinkit sähköpostiin.

Kun käyttäjä jättää omat yhteystiedonsa, Muurametalolle lähtee sähköpostitse tieto käyttäjän vastauksista eli tarpeesta sekä yhteystiedot. Näin ollen myynti voi ottaa kuumimmat liidit hoitoon heti ja jättää kylmemmät markkinoinnin lämmitettäväksi.

Kun myyjä on yhteydessä tätä kautta tulleeseen asiakkaaseen, on äärimmäisen tärkeää, että myyjä ottaa huomioon asiakkaan jättämän digitaalisen jalanjäljen, eli asiakkaan vastaukset sekä hänen saamansa tuloksen valintakoneessa. Näin myyjä voi valmistautua puheluun asiakkaan tarpeesta käsin ja kohdistaa keskustelut asiakasta oikeasti kiinnostaviin asioihin.

Tässä yksi käytännön esimerkki siitä, kuinka markkinointi ja myynti pelaavat hyvin yhteen ja yhteisten tulosten mittaamisesta tulee helppoa.

Onko liidien tuottaminen haasteena? Lataa tästä kattava opas liidigenerointiin!

Opas liidien generointiin




Ota yhteyttä

Palvelemme kaikissa kyselyihin liittyvissä asiakastarpeissa. Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun välittömästi yhteyttä.