zef_logo.png
Ë
Tuomas Haapsaari Tuomas Haapsaari • syyskuuta 4, 2015

Kuinka monistat parhaan myyjänne nettisivuillesi? 7 vinkkiä parempaan ostokokemukseen!


 Kuinka monistat parhaan myyjänne nettisivuillesi? Lue 7 vinkkiämme!

Asiointi HYVÄN myyjän kanssa kivijalkaliikkeessä on hyvin helppoa. Myyjä kohtelee sinua hyvin ja on kiinnostunut tarpeestasi. Hän kysyy tarkasti, mihin tarpeeseen olet tuotetta ostamassa ja osaa kertoa juuri sinulle parhaiten sopivat vaihtoehdot. Kun luotat hyvään myyjään, niin uskallat tehdä ostopäätöksen myyjän suosittelun perusteella. Hyvän myyjän kanssa asioidessa asiakas tekee oikeita valintoja, vaikkei itse olekaan asiantuntija kyseisen tuotteen osalta.

Miten netissä?

Nettikaupoissa on usein hyvät filtterit tuotteen ominaisuuksien suodattamiseen. Jotta kävijä voi löytää itselleen sopivan tuotteen, niin hänen täytyy tietää, mitkä ominaisuudet hän tarvitsee. Mikäli asiakas ei näitä tiedä, niin tuotteen valinta on käytännössä mahdotonta.

Kuvittele, että etsit itsellesi sopivia kalastusvälineitä netistä. Olet valitsemassa virveliisi sopivaa kelaa ja sinun täytyy valita kelan laakereiden määrä. Ottaisiko neljä vaiko kuusi laakeria? Ostajana et ole kelojen asiantuntija, joten et luultavasti tiedä, montako laakeria oikeasti tarvitset.

Tulee ikävä hyvää myyjää, jolta kysyä apua.

 

Mitä jos pystyisitkin valita kalastusvälineet tarvelähtöisesti netissä?

 

Minkä kokoisia kaloja tulet kalastamaan? Heittokalastatko vai uisteletko? Kalastatko perholla vai uistimella? Näihin kysymyksiin kuka tahansa osaa vastata. Jos näihin kysymyksiin vastaamalla saa tuloksena itselleen sopivat kalastusvälineet, niin kuka tahansa voi tehdä ostoksen netissä. Samalla saadaan vietyä kivijalkaliikkeen kokemus myös nettiin.

Kuinka rakennat fiksun tuotevalitsimen nettitestillä? Lataa opas ja ryhdy toimeen! 

Opas: Kuinka teen nettitestin

Seat pelillistää auton valinnan

Seat on vienyt tarvelähtöisen valinnan mahdollisuuden nettiin autonvalintakoneella. Tämä pelillistää auton valinnan ja tekee sen mahdolliseksi sellaisellekin ostajalle, joka ei auton ominaisuuksista juurikaan ymmärrä. Samalla saadaan kävijä viettämään aikaa enemmän sivuilla ja jopa jakamaan löytämänsä auto sosiaalisesta mediasta.

.Seat_autonvalintakone

 

Kuinka hyvä tuotevalitsin tehdään?

1. Valitse tuotekategoria, jolle valitsin tehdään

2. Luo tarvelähtöiset kysymykset

  • Samanlaiset, millä asiakkaan tarve kartoitetaan kasvotusten

  • Hyvä määrä on 5 - 8 kysymystä

  • Käyttäjien vastaukset tallentuvat, joten mieti myös markkinatutkimuksen kannalta

3. Pisteytä tuotteet kysymyksiin tai hyödynnä tuotekortteja pisteytyksen automatisointiin

4. Tee tuotevalitsimesta visuaalisesti näyttävä

5. Upota se niin näkyvälle paikalle sivustoasi kuin mahdollista

6. Markkinoi valintakonetta kaikissa kanavissasi

7. Ota vastaan asiakkaiden kiitokset :)

Pääset lataamaan tästä ilmaisen nettitestioppaan. Opas sisältää 6 tehovinkkiä ja muistilistan tehokkaan nettitestin rakentamiseen.

Opas: Kuinka teen nettitestin

Tuomas Haapsaari, Chief Marketing Officer, ZEF

 




Ota yhteyttä

Palvelemme kaikissa kyselyihin liittyvissä asiakastarpeissa. Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun välittömästi yhteyttä.