zef_logo.png
Ë
Tuomas Haapsaari Tuomas Haapsaari • lokakuuta 20, 2015

ZEF & Janne Saarikko - sisältömarkkinointi ja sen kohdentaminen (osa1)


Janne_Saarikko_haastattelu

Sosiaalinen media kohisee sisältöjä. Usealla yrityksellä on jo oma bloginsa. Erilaisia sisältöjä kirjoitetaan niin paljon, ettei ehdi lukea, mitä muut kirjoittavat.

Janne Saarikko kertoo ajatuksensa, miten sisältökohinasta erotutaan ja löydetään omalle viestinnälle oikea kohderyhmä. 

”Juuri nyt on trendikästä tehdä sisältöjä. Kaikki ovat omia medioita ja sen lisäksi on vielä mediatalot tuottamassa sisältöä.”

 

Tuntuu, että eletään vaihetta, jolloin on tärkeintä toteuttaa sisältöä. Kuitenkin vain huippusisällöt erottuvat. Ihmiset ovat entistä valikoituneempia sisältöjen suhteen. Tämän takia jokaisen sisällön on oltava briljantti.

 

”Jos mietit, että nyt olisi pakko saada jotain sisältöä tehtyä, niin älä tee.”

 

Tee ainoastaan sellaista sisältöä, joka aidosti antaa lukijoilleen lisäarvoa. Vain arvokas sisältö leviää tänä päivänä. Täytyy myös muistaa, että kaikki sisällöt eivät kiinnosta kaikkia. On mahdotonta tehdä yhtä sisältöä, joka sopisi jokaiselle.

 

Tämän takia sisältöjen kohdentaminen oikeille ihmisille on nousee tänä päivänä korkeaan arvoon.

Aiemmin markkinointia on kohdennettu paljolti demografiatietojen mukaan. Eli on ajateltu, että tietyn ikäiset, tietyn sukupuolen omaavat, tietyllä koulutustaustalla olevat ihmiset olisivat kiinnostuneita tietyistä asioista. Jannen mukaan tämä on osittain vanhanaikaista ajattelua. Hänen mukaansa uusi ja parempi kohdentaminen tapahtuu sosiaalisten objektien avulla.

Sosiaaliset objektit yksinkertaisesti sanottuna ovat kiinnostuksen kohteita. Yhdellä ihmisellä voi olla useita sosiaalisia objekteja.

Kun haluaa tuottaa sisältöä ihmisille, jotka ovat kiinnostuneita markkinoinnista, niin sisältöjen pitää antaa lisäarvoa markkinointiin liittyen.

Sosiaalisten objektien perusteella kohdentamiseen ei vaikuta niinkään esimerkiksi, minkä ikäinen kohderyhmä on, vaan tärkeämpää on ymmärtää, mikä kohderyhmää kiinnostaa ja tuottaa sellaista sisältöä.

Kuinka saat viestisi leviämään sosiaalisessa mediassa? Viraaliin sisältöön on selkeä resepti, jonka löydät oppaasta.

  Viraali-opas




Ota yhteyttä

Palvelemme kaikissa kyselyihin liittyvissä asiakastarpeissa. Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun välittömästi yhteyttä.