zef_logo.png
Ë
Tuomas Haapsaari Tuomas Haapsaari • syyskuuta 2, 2015

Interaktiivinen sisältö on uusi kuningas!


 Interaktiivinen sisältö on kuningas

Näin sisältötulvan aikana on äärimmäisen tärkeää erottua massasta. Olen kuullut sanottavan, että nykyään kirjoitetaan niin paljon, ettei enää ehdi lukea mitä muut kirjoittavat. Hyvät sisällöt toki erottuvat vieläkin kuvasta, mutta mikä olisi se seuraava steppi.

"On aika siirtyä monologista dialogiin ja osallistaa sisällöillä."


Sen sijaan, että ihmiset vain lukevat, mitä kirjoitat, olisi hyvä osallistaa heitä sisällön avulla. Yksi erittäin toimiva keino on tehdä sisällöstä interaktiivista, joka elää kävijän mukaan. Kävijä siis vaikuttaa omalla osallistumisellaan sisältöön.

Esimerkki menestyksekkäästä interaktiivisesta sisällöstä

Monster_player

Monsteri toteutti yhdessä Filosofian akatemian kanssa interaktiivisen nettitestin, jonka he nimesivät kutsumuskoneeksi. Kutsumuskoneessa käyttäjä vastaa 11 luonteenpiirteitä kartoittavaan kysymykseen, jonka jälkeen hänelle näytetään tuloksena persoonallisuuskuvaus. Tuloksen yhteydessä on linkki, joka ohjaa kyseiselle persoonalle parhaiten sopiviin työpaikkoihin.

Kokeile kutsumuskonetta tästä

"Samat työpaikat löytyvät Monsterista ilman interaktiivista testiäkin, mutta testi tekee työnhakemisesta hauskaa ja osallistavaa."

Testi on toiminut myös uskomattoman tehokkaana markkinointikampanjana. Jo ensimmäisten päivien aikana testin teki yli 200 000 käyttäjää! Pelkästään testin etusivua on jaettu 100 000 kertaa sosiaalisessa mediassa. Aikamoista, eikö vaan.

Mieti, miten voisit tuottaa sisällöstäsi kiinnostavaa ja osallistavaa. Pohdi, mikä sisältö on niin innostavaa ja hyödyllistä, jota ihmiset haluavat jakaa myös muille. Kun sisältö on hyödyllistä ja osallistavaa, niin ihmiset viettävät sen parissa huomattavasti enemmän aikaa.

Lataa ilmaiseksi koostamamme opas ilmiömäisen nettitestin kaavasta klikkaamalla banneria sivun oikeassa reunassa ja valmistaudu kävijäryntäykseen sivuillesi! :)   

Tuomas Haapsaari, CMO, ZEF

 

                      Opas: Kuinka teen nettitestin            



Ota yhteyttä

Palvelemme kaikissa kyselyihin liittyvissä asiakastarpeissa. Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun välittömästi yhteyttä.