zef_logo.png
Ë
ZEF ZEF • toukokuuta 13, 2015

4 hyvää syytä käyttää nettitestejä sisältömarkkinointisi kärkenä


MonsterMonster

Tiedon ja sisältöjen määrä kasvaa vuosi vuodelta. Kun tietoa on saatavilla niin valtavasti, emme enää jaksa ja ehdi käydä kaikkea läpi yksityiskohtaisesti. Silmäilemme sosiaalista mediaa, blogeja ja nettisivustoja läpi ja haluamme tiedon helposti pureskeltavassa, mieluiten viihdyttävässä paketissa.

Moni yritys tekeekin jo sisältömarkkinointia mm. blogin, videoiden ja sosiaalisen median avulla. Näiden lisäksi nettitestit ovat helppo keino luoda erottuvaa sisältöä, tehostaa viestisi levikkiä ja sitouttaa yleisöäsi. Listasimme neljä keskeistä syytä käyttää nettitestejä sisältömarkkinointisi kärkenä: 

1. Ohjaa liikennettä sivuillesi

Tuottamalla testin jonkin ajankohtaisen aiheen, tarjoamiesi tuotteiden tai vaikka brändisi tarinan ympärille tarjoat viestisi hauskassa ja viihdyttävässä muodossa. Kun käyttäjät jakavat tuloksensa sosiaalisessa mediassa, he ohjaavat samalla ystävänsä sivuillasi olevaan testiin.

Tästä hyvä esimerkki on Monsterin ja Filosofian Akatemian tuottama Kutsumuskone, joka keräsi parissa viikossa yli 200.000 käyttäjää ja poiki useita uutisia ja blogipostauksia. 

2. Keräät liidejä ja kasvatat markkinointirekisteriäsi

Tarjoamalla nettitestin tai tuotevalitsimen yhteydessä houkuttelevan edun yhteystietonsa jättäneille käyttäjille keräät kuumat liidit talteen jopa 40% konversiolla. Etu voi olla tarjous, arvonta, tai ihan vaikka vain uutiskirjeen tilaaminen. Esimerkiksi Candy Kingin karkkipersoonallisuustesti keräsi yli 100.000 yhteystietoa viikossa.

Hyödyntämällä yhteystiedot vastausten kera voit tehdä myös tehokasta jatkomarkkinointia. Datan pohjalta voit jaotella liidit esimerkiksi ostajan persoonallisuuden mukaan. 

Onko liidien tuottaminen haasteena? Lataa tästä kattava opas liidigenerointiin!
Opas liidien generointiin

3. Myyt enemmän ja kasvatat asiakastyytyväisyyttä

Toimiva keino myydä verkossa enemmän on tuottaa sivukävijöille helppokäyttöinen testi, jolla he löytävät sopivat tuotteet nopeasti. Tästä loistoesimerkin tarjoaa Rajalan kamera-agentti, joka auttaa sivukävijöitä löytämään itselleen sopivimman kameravaihtoehdon.

Rakentamalla tarvelähtöisen tuotevalitsimen helpotat asiakkaasi valintaa ja tarjoat pelimäisen ostokokemuksen. Kun käyttäjä on tehnyt onnistuneen ostopäätöksen ja on tyytyväinen valintaansa, on hän myös tyytyväisempi asiakas ja näin ollen reklamaatiot vähenevät, asiakastyytyväisyys kasvaa ja asiakas on todennäköisempi suosittelemaan yritystäsi lähipiirilleen.

4. Keräät ainutlaatuisen tarkkaa tietoa asiakkaidesi tarpeista

Yleensä markkinatutkimustietoa kerätään puhelinhaastatteluin tai kyselyiden avulla, jossa vastaajille luvataan palkintoja tai arvontaan osallistuminen. Ongelmana näissä menetelmissä on kuitenkin se, ettei vastaajien motiivi vastata ole täysin oikea. Motiivi on tuolloin vastata nopeasti kyselyyn, jotta saa palkinnon tai mahdollisuuden palkintoon. Vastaukset eivät ole tällöin kovinkaan tarkkoja.

Kun toteutat sivuillesi hauskan nettitestin, joka kartoittaa asiakkaan mielenkiintoja ja luonnetta, tai tuotevalitsimen joka kartoittaa asiakkaasi tarpeita, käyttäjän motiivi vastata on merkittävämpi. Käyttäjä haluaa saada itsestään tai itselleen mahdollisimman totuudenmukaisen tuloksen ja vastaa omista kokemuksistaan käsin. Tällöin annetut vastaukset ovat mietyttyjä ja tarkkoja, kun motiivi vastata on hyöty itselle, ei hyöty yritykselle!

Kaikki annetut vastaukset tallentuvat hyödynnettäväksi raportteihin, joiden pohjalta voit tarkasti analysoida asiakkaidesi ja potentiaalisten asiakkaiden tarpeet ja luonteenpiirteet, jotka vaikuttavat oman myyntisi tulevaisuuteen.

 




Ota yhteyttä

Palvelemme kaikissa kyselyihin liittyvissä asiakastarpeissa. Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun välittömästi yhteyttä.